Már nem a Coca Cola a legmenőbb márka, hanem az Apple

Tíz év után leütötték a Coca Colát a legértékesebb cégek listájának éléről, a legmenőbb márkák sorát már az Apple vezeti, amely szuperszónikus sebességgel ért a lajstrom élére két év alatt.

Az Apple a világ legértékesebb márkája – derül ki az Omnicom Grouphoz tartozó Interbrand idei listájából, amelyet a Napi.hu ismertet. A  szervezet rangsorát 2000 óta folyamatosan a Coca-Cola vezette. A sorrendet alapvetően a márkák mögött álló vállalatok pénzügyi teljesítménye alapján határozzák meg. Az Apple elsősége csak idő kérdése volt, tavaly a második volt, míg 2011-ben még csupán nyolcadik.

Az Interbrand szakértői 98,3 milliárd dollárra becsülték az Apple értékét, ami 28 százalékkal több a tavalyinál. A Coca-Cola eközben csak két százalékkal erősödött, s így 79,2 milliárdot ér. Ez a harmadik helyhez volt elég a listán. A Google két helyet előre lépve lett a második.

A Facebook a 2012-es 69. helyéről az 52.-re jött fel. Ugyanakkor a technológiai szektorban sem minden fenékig tejfel. A súlyos veszteségei miatt a felvásárlás határára került BlackBerry kihullott az idei listáról, miután tavaly a 93. volt. Hasonló pályát írt le a Nokia, amely 2011-ben még 14. volt, tavaly a 19., idén viszont az 56. Ez volt a legnagyobb visszaesés a 2013-as listán.