E-útdíj: a fuvarozók változtatásokat akarnak

Az MKFE azért lobbizik a fejlesztési tárcánál, hogy egyes útszakaszok esetében bontsák részekre a távot - írta a csütörtöki Magyar Nemzet. A büntetési tételek is magasak ha valaki nem fizeti ki az e-útdíjat, az útdíj összegén felül még büntetés is vár rá. 

 

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára a lapnak elmondta: bár az elektronikus útdíjfizetési rendszer még nem teljesen készült el, az MKFE tudomásul vette, hogy a költségvetés nem mondhat le a havonta tízmilliárdos bevételről. A hibákat így menet közben kell kijavítani.

A főtitkár szerint a legfőbb gondjuk abból adódik, hogy a HU-GO-rendszer szakaszokra osztja az útvonalakat, és mindegy, hogy azon belül hány kilométert halad a jármű, a fizetendő díj ugyanannyi. Az MKFE azért lobbizik a fejlesztési tárcánál, hogy a legkirívóbb 41 útszakasz esetében bontsák további részekre a távot.

Karmos Gábor üdvözölte, hogy várhatóan a jövő hét közepén megkezdődik az Útdíj-hitelprogram keretében a vállalkozóknak járó forgóeszközhitel-igények befogadása, de - tette hozzá - ezzel a július elsejei kezdéshez képest éppen másfél hónapot késik a finanszírozás állami támogatása. A legkisebb fuvarozóknak okozza a legnagyobb problémát az útdíj összegének előteremtése. A díjat ugyanis előre kell fizetni, míg a bevétel a fuvar megtörténte után 30, 60, esetleg 90 nappal érkezik meg - hívta fel a figyelmet.

2013.08.06 08:19 Nemsokára elérhető lesz az e-útdíjra felvehető hitel
2013.08.02 08:20 E-útdíj: egy hónap alatt 14 milliárdos bevétel